BBN3402SATU2020: MINGGU9 WACANA


 MUHAMMAD ALIF AUFA BIN JAMALUDIN
194438

    
Terjemahan Lagu
Buku                    : Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi, Teori dan Aplikasi
Pengarang            :  Prof. Dr Normaliza Abd Rahim
Halaman               :  19


Keluarga

Family

 

Saya berasa puas hati

Menolong ibu bapa setiap hari

Bermula di pagi hari

Sehingga malam nanti

 

Ibu bapa yang disayangi

Saya tetap berhati-hati

Menjaga budi pekerti

Keluarga saya yang dicintai

 

Saya sayang ibu dan bapa

Abang, kakak, adik dan saudara

Mereka semua ada bersama

Semasa saya memerlukan mereka

 

I am delighted

Everyday my parents I assisted    

Starting in the daylight

Until later at night

 

Dear mother and father

In wary I will linger

To be proper

My family I admire

 

I love my mother and father

Brothers and sister,

They are all together

In moment with them I require

 



Rujukan:

Normaliza Abd Rahim (2019), Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi: Teori dan Aplikasi: Terengganu: Penerbit UMT


Gambar di bawah adalah bukti kehadiran pelajar




Comments

Popular posts from this blog

asdasdasdasda